tisdag 7 augusti 2007

Varmt, fuktig svettigt

Vi har ju gl'o'mt att saga at fisken Lisa har lart sig simma 10 meter det gar lite knackigt men det gar sk'o'nt att det lossat lite f'o'r henne ocksa. Hon ar mer i vattnet an pa land. Hon kanske ar en liten Ariel i all fall. (den tecknade sj'o'junfrun). Hur som helst sa rinner tiden i vag jag ..vi skulle kunna vara ute pa resa minst en manad till...Det ar ju sa mycket man vill gora och for oss fem tar allting ganska mycket tid vad vi an g'o'r (Fem personers viljor skall ju bli en gemensam). Men jag tror jag har lokaliserat den storsta proppen nar vi ar ute och shoppar och det ar nog Bepsi! Jag och Jonte brukar skamta att finns det 100 affarer sa skall hon in i alla 100 av nagon konstig anledning och varje gang ser hon lika lycklig ut nar hon kommer fran affaren...... :) Skamt och sido jag ar sakert en propp pa mitt satt.

I 'o'vrigt har i bara latat oss varit runt och shoppat, badat men nu ar det snorkling pa G i Koh Tao. I morgon tar vi baten till denna 'o' som skall vara aldeles underbar att dyka pa.

I dag skall vi prova det vi bestallt hos skraddaren fa se om det blir bra
Ny resavaska maste vi handla da ryggsacken gatt sonder .

Max mar bra och ar en liten pajas hela tiden.
Jonte mar ocksa bra men han blir nog trott av tjatet i bland men det ar sa harligt att fa ha honom med pa resan.
Lisa :jag sager bara vatten ...hostan ar lite battre
Beps mar ocksa bra hon kan verkligen ta dagen som den kommer med ett leende.

Vi ar inte i sang tidigare an 24.00 nagon natt sa det sliter lite pa oss alla men vi forsoker sova en stund pa dagen

Manga harliga

fran oss

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej jag blir så glad och se att ni mår så bra ,och att Lisa mår bettre helsa Lisa att hon är ducktig och kan simma så långt.FORTSETT OCH HA DET BRA FARMOR

Anonym sa...

Kan själv puss

Anonym sa...

Koh Tao är skithäftigt! Fast ingen för hålligångare precis. Peaceful! Vet ni vad? Jo, jag har varit på "Koh Udden" idag. Massor med kristallklart vatten och fina blåmaneter att titta på under vattnet och att fånga. Max vet vad jag menar. - - -

Koh betyder ö - fast det vet ni ju redan.

Bra Lisa!!! Hur går Max simning då? Är han uppe i 200 meter nu? Hälsa Max att om så är fallet "tar vi bryggan nästa gång" - han och jag.

Jag är spekulant på en sjöbod. På Öland. Utan el och vatten. Vad sägs om det? kram/Ass

A-L sa...

Hej!
Härligt att ni alla mår bra.
Det låter helt underbart där hos er.Det är roligt att följa er på bloggen.
Här har det åskat och regnat idag på morgonen.
Igår var det kanonväder och vi var på Böda Sand och badade.
Förra helgen var vi och lyssnade på Per Gessle.
Må så gott alla och va rädda om er
Vi tänker på er
Kram A-L o Jesper

Anonym sa...

Hej familjen lycklig! Härligt att ni verkar ha det så bra och är friska. Hoppas bara att Lisas hosta inte blir värre.

Jag skulle själv jättegärna åka till Koh Tao som jag hört mycket gott om. Vattnet lär nog vara helt fantastiskt.

Nu har vi varit ute med båten igen och sovit 2 nätter. Funkade riktigt bra. Vi hade en egen klippa för oss själva igår kväl där vi kunde bada näck och rå oss själva i en perfekt kvällssol. Det var inte illa heller. Nu har t om jag börjat få färg.

Det är jättekul att följa er blogg här hemma.

Stor kram Kerstin