måndag 6 augusti 2007

Trekking, krokodiler, elefanter, m.m.

Hej allihopa!

Tankte borja med att tala om att det var en liten miss av oss att skriva att vi kommer hem den 28:e nar vi egentligen ska komma hem den 21:a. Har fixat detta. Tack for alla kommentarer!

Igar var det en hel aktivitetsdag for oss alla. Vi var ute pa "safari" och red pa elefanter, kollade pa krokodilshow, elefantshow, apshow, aquarium, "Big Buddha statyn", osv. Vi var runt hela 'o'n! En aktivitet som gick hem hos alla var nog showerna. Barnen tyckte speciellt om dessa da man fick klappa elefanterna osv.

Varmt som bara den, har ar det aldrig kallt, samma temperaturer hela tiden, enda gangen man fryser ar nar man har supercooldown pa AC'n som vi har pa rummet.

Om ca 2 dagar ska vi bege oss vidare till den underbara 'o'n Koh Tao dar vi ska dyka, snorkla, sola, bada, njuta, m.m.
Vi har bestallt 2 kavajer och en blus till Bepsi for hyffsat bra pris. Det ska bli spannande att se hur bra dem blir. Lisa borjar hosta litegrann, vi tar det lite forsiktigt, annars mar alla toppen!

'

5 kommentarer:

Anonym sa...

It sounds just wonderful! Precis så härligt som jag minns Thailand med färgerna och dofterna och vänligheten! Här på östkusten är det doch inte fy skam heller. Nu är det mycket fint med sol och värme (24 grader kl. 13.50) och sommarkänsla!

Den store regissören Ingmar Bergman är död och TV visar nu alla hans filmer -fast på konstiga tider. De flesta går kl. 14.00 typ. Och ingen dvd eller video som funkar har man --- synd!

Det är otroligt kul för oss i svedala att följa er och er härliga resa genom bloggen! Det känns lite som om man var där -- --Hoppas det sydda blev bra! Kram/Ass

Anonym sa...

HEJ KÄRA Bebs,Så kul ni har det.Det är verkligen vänligt av S.Å. att blogga till oss, bara det inte tager för lång tid--, hoppas jag.I går var Astrid och jag på Öland, Vid Sandbyborg (östra sidan)där var det guddomligt vackert.Silvertärnor som snabbdök efter fisk och kom upp med en "firre" i näbben, vilket skådespel!!! här kommer ettpar små tankeord: Before me peacful,Behind me peacful,Under me -"-, Over me peacful,Around me peacful.Med andra ord "very beautiful" även i Sverige. -Hoppas att Lisas hosta blir bättre snart. Må väl ni alla. Kram Mor YLVA

Anonym sa...

Hej alla mina kjära .Hack för hällsningen Ser att alt är bra och det är det besta jag kan höra från dere alla mina kjära.Hoppas Lisas hosta är bettre Allt är bra hemma Puss til alla Farmor

Anonym sa...

Tenk vad jag kann

Anonym sa...

hej beps å familjen
här är också varmt. skönt att ni har det bra.jo, Beps jag ska snart börja på ett nytt broderi som mäter bredd 33 cm X höjd 118 cm. (Nej inte marilyn *ler*, men har funderat på det faktiskt. men detta blir en vattensjödrake med vattenvirvlar å en massa fina färger typ en så där 88 st. det blir något att bita i. Så jag är fyllt sysselsatt under min semester...
Man blir verkligen ressugen när man läser eran blogg
kram på er från "Fönis"