fredag 10 augusti 2007

Pa den fantastiska ön Koh Phangan ar det varm just nu

I morde tog vi bat fran Koh Thao till Koh Phangan, en mycket trevligare battur an den senaste. Vi kom undan utan en enda spya.

Just nu bor vi pa detta hotellet, http://www.milkybay.com/facilities.htm
Det ar som att vara i sjalvaste djungeln sjalv. Varfor det blir en del skrivande beror pa att alla sover vid ca 16.30 en till tva timmar annars orkar vi inte vara ute sa sent. De brukar inte bli lagg-daxs tidigare an 24.00 (da ar klockan ca 19.00 i Sverige) och nar alla sover sa passar jag pa att skriva lite. Jag kan ju inte hela tiden sippa Singa (ol) for da ser jag ut som en tunna nar jag kommer hem.

I dag skall vi upptacka
Koh Phangan storsta stad Thongsala det ar dit man forst kommer med farjan fran Koh Samui eller Koh Thao.

Nar vi kom till hotellet var det bara att slanga sig i polen for just nu ar de varm riktig riktigt varmt och svettigt. Vi bor i en villa som ar ett enda stort vardagsrum sam i en bungalow d'o' mysigt.

I gar var vi med om det stortsa ovadret vi har varit med om strommen gick och det regnade som nagon stod och hallde vatten pa oss hela tiden. Det kanske ar vardag for 'o'borna men inte for oss.

Alla mar bra och i dag vagade vi oss pa sallad ocksa peppar peppar ingen magsjuka annu.

Jag har lite funderingar pa morgondagen om vi skall aka pa en heldag med bat och fiska, snorkla och segla... vi far se ...Bepsi ar just nu lite allergisk mot batar vilket ar helt forstaligt.

Ha det bra fran oss alla som snart smalter bort i denna varme som just nu rader.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kjära ni alla Vilket eventyr ni är på Det är så roligt och se att ni har det så bra Her hemma är alt bra lite sol och lite regn Skal på kalas til karin i morgonForsett ha det riktig bra Helsa til alla

Anonym sa...

Nu har det gått så lång tid sedan ni åkte att man ju börjar undra om ni verkligen kommer hem igen, ni kanske blir tropikaner. Det är härligt att få läsa om era äventyr, klimatet och naturen. Konstigt att du orkar skriva så trevligt Svempa, har inte hjärnan smält eller svällt i värmen? Eller är det just därför? Kramisar till er alla. Karin i byn

Anonym sa...

Hej kära ni alla på nya ÖN. Så enormt varmt ni har det, Är det möjligt att andas hur orkar alla stora och små hjärtan, jag bara undrar??
Idag har även Kalmar 26gr. i skuggan, väl överhett för mig.Vila och tag det lite i "slowmotion.
Kram till er alla-- YLVA

Anonym sa...

Halloj och godkväll! kl: är snart 23 här...

vad kul att kunna följa era äventyr och att ni mår bra åtminstonne på land :-)

Blir sugen att åka, Hugo och jag beger oss nog i vinter till Thailand då kan vi få lite tipps från er.

Här är det klibbigt varmt dock utan någon sol.

/Karin

Anonym sa...

I kväll 11 aug är det kräftfest hos mig, i trädgården! Goda färska kräftor kokade i saltvatten och dill - -- Mums! Vad säger ni om det? Finns inte i T-land! Fråga Max om han längtar efter kräftor gjorda på svenskt vis. Kram/Ass

Anonym sa...

MORSNING ALL OF YOU SÄRSKILT KÄRA Bebs! TACK för tel.-samtal, tyvärr var jag nog just då på en promenad. idag har jag tvättat min fasad på huset d.v.s.det vita tegelet, onekligen rätt krävande för mig.-- Läste om en kvinna i Malaysia som gift sig med en hindu.Hon kunde ej uppvisa ett lagligt äktenskapsbevis.Kvinnor får inte gifta sig med en icke muslim.Ettår var de gifta, hon har frigetts. Malaysia har 26 milj. invånare vilket automatiskt innebär att alla är muslimer,och skall alltså gifta sig med en muslim.Lag och ordning.--Nu är ni kanske ev. på väg till Thailand.Handla inte ihjäl dig!!Njut även av Bankongs kultur och skönhet.-- Kl. är nu 23och ni stiger snart upp och vi ska "knoppa". -Kram kära MOR