söndag 12 augusti 2007

Att r'o'ra eller att inte r'o'ra pa sig, det ar fragan.

Vi har totalt _BARA_ bott pa 9st h'a'rliga hotell hittills. Idag har vi beslutat att flytta till detta hotell: http://www.dropinclubresortandspa.com/facilities.html
D'a'r 'a'r det mer liv och r'o'relse. Det var verkligen lugnt och stilla pa det f'o'rra hotellet (Milky Bay Resort). Vi beh'o'ver nog lite mer liv och r'o'relse runt omkring oss. Nu flyttar vi in till "liviga gatan" d'a'r det finns v'a'ldigt mycket restauranger och shopping (gissa om Bepsi 'a'r glad).
Vi badar och solar, men solen 'a'r sa stark att vi knappt kan ligga mer 'a'n nagon timme.
Igar var vi ute till 24 som vanligt. Vi hade en del problem att hitta taxi tillbaka mitt i natten, men det l'o'ste sig tillslut. Max, Lisa och Jonte badar mest i poolen som vi har pa hotellet och spelar 'a'ven mycket biljard/pingis/dart.
Alla b'o'rjar k'a'nna en viss heml'a'ngtan nu, f'o'rutom jag (S-A), jag skulle kunna bo h'a'r!
Snorklingsturen har 'a'nnu inte blivit av, men den kommer v'a'l inom sin tid. Vi funderar 'a'ven pa att ta natt taget till Bangkok fran Koh Phangan den 18:e Aug.
Alla mar bra och vi forts'a'tter att uppleva nya och sp'a'nnande saker i det extremt tropiska och varma landet Thailand.

/ Den portabla familjen "vi 5"

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er! Vad härligt det låter.
Här hemma är det oxå varmt och kvavt. Både sol och regn. Just nu håller jag på att riva tapeter i Jontes rum. Börjar känna en väldig längtan efter honom. Kram till er alla från mamma Annika

Anonym sa...

Vi har det varmt och kvavt här også.Hur skal inte ni ha det då Jag klarar knapt dena värmen Du får se deg om efter ett bra boende så flyttar vi dit när vinter rusket kommer Prikken har fott sin fluga i dag .EN kom lös så jag hadde ett faslig jobb och få tak iden Vill inte ha denrunt meg Hälsa til alla Farmor

Anonym sa...

Hej på er! Nu har vi kikat på ert nästa mål, Dropin. Vad säger man, inte visste jag att paradiset fanns här på jorden men, det gör det uppenbarligen. Jag unnar er dessa fantastiska upplevelser, nja,lite avis är jag allt. Luftfuktigheten här är högre än i regnskogen så vi sympatiserar med er och svettas lite för er också. Mary är jätteduktig med pricken och hans levande föda, säg inte att jag skvallrat men hon har klämt ihjäl-EN säger hon men jag undrar jag.Kramisar tll er alla från Karin i byn

Anonym sa...

Klart man ska röra på sig! Annars fastnar man.

Jag har sålt delar av mitt bohag på Blocket!! Intressant vad fort och smidigt det går.

Hua Hin är thailändarnas semesterparadis sägs det. Blir det er nästa anhalt? Kram/Ass som börjat jobba ideag.

Anonym sa...

Hej
Kul att ni ar sa aktiva och skriver mycket. Skall bli kul att fa hora det som finns att beratta utover det vi far ta del av. Det verkar som ni klarar det dar livet fin fint, det kommer bli harliga minnen att se tillbaka till.

Det var ett tag sen jag var inne och kollade nu. Jag borjade jobba i mandags och sen har det varit full fart. Idag tog vi en bat tur till fjaderholmarna pa kvallen efter jobbet. Det ar toppen att fa ut nagot av kvallen pa det sattet.
Kram fran Kerstin