onsdag 1 augusti 2007

Langkawi e vi nu i







Varmt occh fuktigt ar det har. Akte bat i ca 4.5 tim fran Penang till Langkawi. Penang har verkligen nagot Kinesikt och Indiskt over sig, Sjalvklart at vi pa de flesta de inhemska matstallena dar det bara satt Malaysier (gissa om Jonte var skeptisk) . Vi har i dag akt pa Iland hopping tur Harligt och mysigt med lite inslag av harliga strander, ormar, harliga bad och naturupplevelser. Apor som snodde var chipspase mm Vi Ater gott och mar mer an vi kanske fortjanar (eller sa fortanar vi det ). Forst vagade vi inte ata naginting (enligt Beps) sedan borjade vi smaka pa Glass i en typ glass box ala GB. Sedan provade vi harliga farska juicer med is i och Beps hummade kraftigt nagot om magsjuka hotellet... en hel vecka.....sangliggande ... men sa blev det inte (tur for oss) Sa nu ater vi nastan t o m sallader och agg utav bara farten ..peppar peppar vi mar i alla fall bra just nu i sktrivande stund. Tur att inte solen skiner hela tiden det ar 35 grader i vattnet ochg 35 grader i luften med fuktiget. I rummen ar det kallt som ett kylskap pga AC.
Vara telefoner fungerar inte just nu sa vi ringer er nar vi ar i Thailand. ca 2-3 augusti.










Det ar saaaaaaaaa segt att ladda upp bilder typ 10 min for en bild darfor blir det inte manga bilder...






7 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo på er alla! Började undra hur ni hade det i Penang m.fl ställen! På Öland var det så varmt och fint idag med 19 grader och sol och Bläsinge fiskehamn är kanske lite likt där ni är nu ???! Ta många foton och Max och Bepsi kommer säkert på kommande bloggdatum. Mitt tips är att inte utmana ödet för mycket med okokt mat m.m..OM ni trots allt skulle bli sjuka så är avslagen cola dunderbra! Kram/Ass

Anonym sa...

Hej på er alla kära!
Help, äter ni ägg och glass och sallader och mår bra ännu. Jag hoppsás att ni får bli sunda i fortsättningen, ,let it be so!?
Kul att ni får nya intryck och att ni känner att ni trivs och mår bra.
Allt gott till er alla.
Kram MOR YLVA

Anonym sa...

Hej på er!
Vilken underbar resa - och ni ser ju ut att ha det toppen. Jag var i Norge precis när du ringde Bepsi, det kom fram först senare, men jag fick länken av Camilla.
Jag har semester nu men är inne och jobbar idag 2/8. Jag får fortsätta läsa när jag är tillbaka igen 20/8. Ha det så jättebra! Kram till hela familjen! //Lotta

Anonym sa...

Kära Bebs,
I natt när jag tänkte på dig och barnen blev jag så enormt orolig över att de små fått äta glass. TÄNK på alla bakterier som ger s.k. colibakterier och ev. amöbasjukdomar kanske för all framtid. att alltid ha diareerär mycket allvarligt, TÄNK TILL!!
Det gläder mig att ni trivs och har det trevligt. Kram MOR,MORMOR

Anonym sa...

Hej på er!
Det är så roligt att höra att ni har det bra med härliga äventyr och smakupplevelser. Fick nu en förklaring till varför jag inte hört något från er, det känns lugnare, tack. Längtar efter er alla, krama barnen från Farmor.

Anonym sa...

Undrar om ni läser kommnentarena?/A

Anonym sa...

Hej Nu är mamma Annika hemma igen och tack Jonte för telefonsamtalet.
Ha det gott allihopa.